9 Mart 2016 Çarşamba

Un helvasi

Siz hiç şerbetsiz un helvası yediniz mi. Buyrun o vakit tarifi.
Malzemeler :

1 su bardağı sıvı yağ
1 paket tereyağ ( yada margarin)
1 kilo un
500 gr. Pudrasekeri

Yapılışı :
Sivi yagi genişçe bir tencereye koyun. Icine tereyağını da ekleyip orta ateşte erimesini sağlayın. Sonra icine daha evvel elediginiz unu ekleyin. Sonra elinize kuvvet 45 dakika- 1 saat arasi kavurun. Rengi karamelimsi olacak. Sonra ocagi kapatın. Kendi sicakliginda birkaç dakika bekletin. Son olarak da elenmiş pudrasekerini ilave edip iyice yedirin. Ben borcam kullaniyorum ölcüsünü tam tutturuyorum. Ama yoksa göz karari o boyutlarda bir tepsinin icin yagli kağıt kesip yerlestirin. Tenceredeki un helvamizi bu tepsiye bastira bastira yayin. Ne kadar bastirirsaniz o kadar dağılmadan alirsiniz sonra. En son islem de daha sicakken kesin. Ben mümkünse baklava dilimi gibi kesiyorum. Ama yapamayan kare seklinde de kesebilir. Üzerini folyo ile kapatip bir gece bekletin. Servis yaparken yine kestiginiz yerlerden gecip tabaginiza alin. Afiyet olsun 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder